El cas del ciclisme professional de carretera: la globalització i el paper de les parts interessades en les lligues semitancades

Autors/ores

  • Jordi Badia Perea Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

UCI WorldTour, esports, ciclisme professional de carretera, globalització, lligues semitancades, Tour de França.

Resum

El ciclisme de carretera és un dels esports més antics i una de les primeres disciplines esportives que es van professionalitzar. El ciclisme professional de carretera té unes peculiaritats pròpies, tant pel que fa la competició —és un esport individual practicat per equips— com pel que fa a l’estructura organitzativa i de finançament, amb les principals curses organitzades per empreses privades i equips dependents del seu patrocinador. I, no obstant això, la literatura acadèmica hi ha prestat ben poca atenció. No ha estat fins a començament del segle xxi que han començat a publicar-se’n estudis. Aquest article pretén deduir si la lliga mundial semitancada que ha promogut la Unió Ciclista Internacional (UCI) des del 2005 ha aconseguit l’objectiu de globalitzar l’esport i quin paper hi han fet les diferents parts interessades (stakeholders) que hi intervenen.

Biografia de l'autor/a

Jordi Badia Perea, Universitat Autònoma de Barcelona

Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació
de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Descàrregues

Com citar

Badia Perea, J. (2022). El cas del ciclisme professional de carretera: la globalització i el paper de les parts interessades en les lligues semitancades. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 39(1), 101–120. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/149994

Número

Secció

Articles