Blockchain: la recomposició d’enllaços entre periodisme i audiència

Autors/ores

  • Javier Callejo Observatorio Blockchain
  • Covadonga Fernández Observatorio Blockchain

Paraules clau:

blockchain, atenció, periodisme, lògica reactiva, lògica comunitària, audiència.

Resum

El concepte d’economia de l’atenció (Herbert Simon, 1969) es troba al centre en el sistema de comunicació amb mediació institucional (SCMI), i és font de valor d’aquest. La capacitat de produir atenció, allà on anteriorment no n’hi havia, és el criteri d’accés i manteniment del sistema. Des d’aquesta perspectiva, l’audiència no es pot concebre com el producte de l’SCMI sinó que és el nucli i principal funció. Així, situant la lògica dominant en l’acumulació d’audiència en el centre de l’observació, podem diferenciar concrecions de l’SCMI. Aquest treball analitza una mostra dels principals projectes periodístics que utilitzen la tecnologia blockchain des de la concepció de l’audiència com a capital, i presta una atenció especial al vincle entre periodistes i audiència. Això serveix per a jutjar la capacitat transformadora d’aquests projectes.

Com citar

Callejo, J., & Fernández, C. (2022). <i>Blockchain</i>: la recomposició d’enllaços entre periodisme i audiència. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 39(1), 81–100. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/149993

Número

Secció

Articles