La creació d’una audiència inexistent. La ràdio de la normalitat lingüística a Catalunya

Autors/ores

  • Sílvia Espinosa-Mirabet Universitat de Girona, Girona
  • Josep Maria Martí Martí Observatori de la Ràdio a Catalunya, Barcelona

Paraules clau:

ràdio en català, ràdio pública, nova audiència, Catalunya Ràdio, Ràdio 4, català radiofònic.

Resum

L’objectiu d’aquest article és explicar, des d’una perspectiva històrica, com el model de llengua catalana usat en la ràdio ha contribuït a crear una audiència de ràdio en català, en un entorn social que prefereix parlar en castellà. Segons les dades de consum mediàtic en llengua catalana obtingudes del creuament de fonts diverses (Informe de política lingüística 2019, Generalitat de Catalunya, 2021b;1 AIMC-EGM2 i IX Informe sobre la situació de la llengua catalana (2015), de l’Observatori de la Llengua Catalana,3 Pradilla i Sorolla, coord., 2016), el mitjà més consumit en català és la ràdio (75,3 %), preferit per sobre de la premsa o la televisió. La ràdio pública generalista en català i la privada RAC1 del Grup Godó han configurat aquesta curiosa tendència de la quota (share).

Biografies de l'autor/a

Sílvia Espinosa-Mirabet, Universitat de Girona, Girona

Investigadora de Targetslab-GREP (UdG) i de l’Observatori de la Ràdio a Catalunya (UAB).
Departament de Filologia i Comunicació
de la Universitat de Girona, Girona.

Josep Maria Martí Martí, Observatori de la Ràdio a Catalunya, Barcelona

Director de l’Observatori de la Ràdio a Catalunya.
Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
de la Universitat Autònoma de Barcelona, Barcelona.

Descàrregues

Com citar

Espinosa-Mirabet, S., & Martí Martí, J. M. (2022). La creació d’una audiència inexistent. La ràdio de la normalitat lingüística a Catalunya. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 39(1), 61–80. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/149992

Número

Secció

Articles