Creació i gestió de la marca À Punt. Limitacions i reptes de la comunicació corporativa dels nous mitjans públics valencians

Autors/ores

  • Beatriz Martínez-Muñoz Fundació Finnova. Oficina d’Andalusia
  • Maria Soler-Campillo Universitat Jaume I
  • Javier Marzal-Felici Universitat Jaume I

Paraules clau:

comunicació corporativa, brànding, RTVV, À Punt, mitjans de comunicació públics, ràdio i televisió de proximitat.

Resum

Després de l’abrupte tancament de la Radiotelevisió Valenciana (RTVV) el 2013, el Govern valencià del 2015 va impulsar la creació de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació i de la seva societat mercantil À Punt. Abans de la posada en marxa de la plataforma multimèdia i de les emissions de ràdio i televisió, entre desembre del 2017 i juny del 2018, va ser necessari desplegar una estratègia comunicativa per a definir la identitat visual i la marca dels nous mitjans públics. El present article presenta una anàlisi de les principals característiques del procés de creació i gestió de la nova marca À Punt, a través de l’estudi del procés de creació, l’anàlisi de la identitat visual de la cadena, el testimoni dels participants en aquest procés i les valoracions d’una selecció d’experts. Així mateix, s’identifiquen les limitacions i els reptes als quals s’enfronta la comunicació corporativa d’À Punt.

PARAULES CLAU: comunicació corporativa, brànding, RTVV, À Punt, mitjans de comunicació públics, ràdio i televisió de proximitat.

Biografies de l'autor/a

Maria Soler-Campillo, Universitat Jaume I

Professora contractada doctora del Departament de Ciències de la Comunicació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I.

Javier Marzal-Felici, Universitat Jaume I

Catedràtic del Departament de Ciències de la Comunicació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I.

Com citar

Martínez-Muñoz, B., Soler-Campillo, M., & Marzal-Felici, J. (2021). Creació i gestió de la marca À Punt. Limitacions i reptes de la comunicació corporativa dels nous mitjans públics valencians. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 38(1), 99–124. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/149205

Número

Secció

Articles