L’adaptació digital de la ràdio i els seus nous espais publicitaris: el cas d’Audiobranded

Autors/ores

  • Eva Breva Franch Universitat Jaume I
  • Mario Lupión Robles Radio Valencia

Paraules clau:

ràdio digital, formats, publicitat, podcasts, Internet, transformació.

Resum

L’arribada d’internet a la comunicació ha provocat nombrosos moviments en tots els mitjans en matèria de formats, distribució de continguts i configuració d’espais publicitaris. Aquesta tendència ha fet possible repensar el temps i la forma en què són presentats els continguts radiofònics, fins al punt d’allunyar-se considerablement de la concepció tradicional del mitjà ràdio. Aquesta investigació indaga en la transformació de la ràdio en l’espai en línia, en quins formats es distribueixen els continguts actuals i quins espais publicitaris s’hi desenvolupen, on troben les emissores el seu públic en la xarxa i cap a on es dirigeix el procés de canvi d’aquest mitjà. Aquesta conversió digital radiofònica s’exemplifica en la companyia valenciana Audiobranded, dedicada al desenvolupament d’emissores exclusivament en línia per a esdeveniments i marques, i la producció de podcasts de marca com a punt clau de la seua activitat.

PARAULES CLAU: ràdio digital, formats, publicitat, podcasts, Internet, transformació.

Biografies de l'autor/a

Eva Breva Franch, Universitat Jaume I

Professora contractada doctora del Departament de Ciències de la Comunicació, Àrea de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I.


Mario Lupión Robles, Radio Valencia

Director i tècnic de so del programa El matador, de Play Radio Valencia.

Descàrregues

Com citar

Breva Franch, E., & Lupión Robles, M. (2020). L’adaptació digital de la ràdio i els seus nous espais publicitaris: el cas d’Audiobranded. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 37(2), 113–134. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/148429

Número

Secció

Articles