Noves narratives publicitàries televisives: la interactivitat i la mètrica en l’HbbTV

Autors/ores

  • Joan-Francesc Fondevila-Gascón Universitat Ramon Llull
  • Marc Polo-López Universitat Ramon Llull
  • Sandra Vilajoana-Alejandre Universitat Ramon Llull
  • Giorgia Miotto Universitat Ramon Llull

Paraules clau:

televisió, HbbTV, publicitat, audiència, Internet, interactivitat.

Resum

La progressiva penetració de l’estàndard HbbTV (Hybrid broadcast broadband Television) trenca els esquemes tradicionals de mesura d’audiència televisiva, ja que, en continguts interactius, el teleespectador pot derivar cap a continguts en línia. Això suscita situacions alegals, com el control de la durada de visita a un anunci, i nous debats sobre el control d’audiències, ja que es pot considerar visita única, o segmentar les mètriques audiovisuals de les d’Internet. En aquesta investigació quantitativa, s’analitzen les dades d’una enquesta sobre HbbTV a Espanya, a professionals del sector, sobre com mesurar de manera integrada les dades aconseguides per visita del teleespectador i els minuts de seguiment. Es conclou que cal mesurar de manera integrada les dades aconseguides per visita, però que cal delimitar els minuts de seguiment a través d’Internet dels televisius.

PARAULES CLAU: televisió, HbbTV, publicitat, audiència, Internet, interactivitat.

Biografia de l'autor/a

Joan-Francesc Fondevila-Gascón, Universitat Ramon Llull

Universitat Ramon Llull, Cesine, CECABLE, UPF, Euncet, EAE, UOC, UB, UAB.

Descàrregues

Com citar

Fondevila-Gascón, J.-F., Polo-López, M., Vilajoana-Alejandre, S., & Miotto, G. (2020). Noves narratives publicitàries televisives: la interactivitat i la mètrica en l’HbbTV. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 37(2), 77–92. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/148426

Número

Secció

Articles