El propòsit de les relacions públiques: de la persuasió a la influència mútua

Autors/ores

  • Andrea Oliveira Universitat de Girona
  • Paul Capriotti Universitat Rovira i Virgili

Paraules clau:

relacions públiques, influència mútua, persuasió, públics, activitat, passivitat.

Resum

L’objectiu principal d’aquest article és examinar el propòsit global de les relacions públiques tot vinculant-lo amb el grau de passivitat o d’activitat atribuït als públics en la disciplina. A partir d’una àmplia revisió de la principal literatura acadèmica sobre les relacions públiques, els resultats revelen que la «influència mútua» és el propòsit més utilitzat per determinar la finalitat general de la gestió comunicativa entre una organització i els seus públics. A més, els resultats indiquen que el propòsit «d’influència mútua» implica la consideració dels públics com grups actius que creen les seves pròpies estratègies a partir dels seus interessos, amb la intenció de (i la capacitat per) influir en les organitzacions.

PARAULES CLAU: relacions públiques, influència mútua, persuasió, públics, activitat, passivitat.

Biografies de l'autor/a

Andrea Oliveira, Universitat de Girona

Investigadora i docent del Departament de Filologia i Comunicació, Facultat de Turisme, Universitat de Girona, Girona.


Paul Capriotti, Universitat Rovira i Virgili

Professor titular del Departament d’Estudis
de Comunicació, Facultat de Lletres,
Universitat Rovira i Virgili, Tarragona.

Descàrregues

Com citar

Oliveira, A., & Capriotti, P. (2019). El propòsit de les relacions públiques: de la persuasió a la influència mútua. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 36(2), 53–70. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/146067

Número

Secció

Articles