El xoc de les corporacions audiovisuals públiques europees contra el futur

Autors/ores

  • Jordi Fortuny i Batalla Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

Paraules clau:

Europa, audiovisual, radiodifusió, televisió, servei públic, futur.

Resum

La majoria de les corporacions públiques europees de radiodifusió topen amb reptes semblants, tant pel que fa a l’entorn (noves infraestructures, nous dispositius, nous competidors, canvis d’hàbits de consum dels continguts audiovisuals, baixada d’audiències, deserció dels consumidors joves…) com pel que fa a la situació interna (baixada d’ingressos; plantilles sobredimensionades i mitjana d’edat elevada; plans d’ajustament, reorganització o modernització…). Els pressupostos i les plantilles del sector dels darrers deu anys reflecteixen aquesta situació. En quasi tots els casos han tendit a la baixa a causa de la crisi global de 2007-2008, dels canvis operats en l’oferta i la demanda, i de la crisi de model. En definitiva, del canvi de paradigma. El debat gira ara al voltant del futur i de la necessitat de dur a terme canvis més o menys importants, segons els casos, per adaptar-se a les noves realitats i fer possible que les corporacions audiovisuals públiques continuïn prestant en condicions el servei públic que tenen encomanat.

PARAULES CLAU: Europa, audiovisual, radiodifusió, televisió, servei públic, futur.

Biografia de l'autor/a

Jordi Fortuny i Batalla, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)



Descàrregues

Com citar

Fortuny i Batalla, J. (2018). El xoc de les corporacions audiovisuals públiques europees contra el futur. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 35(2), 9–24. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/145032

Número

Secció

Articles