Punts, xapes i notícies. Un estudi sobre la introducció de la ludificació a la pràctica periodística

Autors/ores

  • Raul Ferrer Conill Doctorand del Departament de Mitjans i Estudis de Comunicació de la Universitat de Karlstad (Suècia)

Paraules clau:

periodisme, ludificació, comercialització, periodisme digital, storytelling, notícies.

Resum

Diversos mitjans de comunicació han començat a introduir tècniques de ludificació a les seves plataformes digitals com a nou format narratiu per al consum de notícies. Partint que l’hàbit és el predictor més rellevant de consum de notícies, l’objectiu és no només atraure els consumidors de notícies, sino també proveir una experiència de notícies personalitzades i crear un hàbit de consum regular de notícies. No obstant això, hi ha una gran manca de investigació sobre la intersecció del periodisme i la ludificació. Aquest article té com a objectiu investigar com les mecàniques de joc s’han introduït als mitjans de comunicació i a quina lògica responen. Aquesta avaluació es porta a terme principalment a través de quatre casos de notícies ludificades: The Guardian, The Times of India, Bleacher Report i Al-Jazeera. Els resultats apunten a aplicacions ambivalents, on les forces impulsores del procés d’implementació són una barreja d’un intent d’atraure els usuaris i una motivació comercial.

PARAULES CLAU: periodisme; ludificació; comercialització; periodisme digital; storytelling; notícies.

Descàrregues

Com citar

Ferrer Conill, R. (2016). Punts, xapes i notícies. Un estudi sobre la introducció de la ludificació a la pràctica periodística. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 33(2), 45–63. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/142256

Número

Secció

Articles