Xarxes socials i campanyes electorals: Twitter com a font informativa en les eleccions catalanes del #25N

Autors/ores

  • Amparo López Meri Professora associada del Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I, Castelló de la Plana.

Paraules clau:

Twitter, periodisme, font informativa, #25N, eleccions, Catalunya.

Resum

El Twitter s’ha integrat en les rutines productives dels periodistes, que difonen les seves notícies i rastregen temes d’actualitat en aquesta xarxa social. Aquest article avalua si els tuits sobre esdeveniments previstos serveixen de font informativa als periodistes, a partir del cas #25N, etiqueta que fa referència a les eleccions al Parlament de Catalunya del 25 de novembre de 2012. Els resultats indiquen que Twitter pot funcionar com a font d’alertes, per detectar incidències i imprevistos, i també com a font informativa complementària per seguir actes en desenvolupament, com mítings, debats o el mateix escrutini. No obstant això, es difonen més opinions que informació, i de les valoracions es desprèn un ambient favorable a la independència de Catalunya, d’acord amb la majoria postelectoral d’escons de partits independentistes. Des d’aquesta perspectiva, Twitter pot exercir de termòmetre, per polsar l’opinió pública, detectar tendències polítiques o
anticipar resultats.

PARAULES CLAU: Twitter, periodisme, font informativa, #25N, eleccions, Catalunya.

Descàrregues

Com citar

López Meri, A. (2015). Xarxes socials i campanyes electorals: Twitter com a font informativa en les eleccions catalanes del #25N. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 32(2), 115–137. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/139394

Número

Secció

Articles