La informació sobre videojocs com a àmbit d’especialització periodística

Autors/ores

  • Silvia Martínez Martínez Professora dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació i membre del Grup de Recerca en Aprenentatges, Mitjans de Comunicació i Entreteniment (GAME) de la Universitat Oberta de Catalunya, Barcelona.

Paraules clau:

videojocs, especialització informativa, diaris digitals, periodisme, mitjans de comunicació, joc digital.

Resum

El videojoc ha adquirit un paper destacat en la societat actual i exerceix un creixent impacte en distints àmbits: econòmic, cultural, social i individual. Són diversos els indicadors que certifiquen la importància present del videojoc, entre els quals destaquen les xifres del consum i penetració, i que justifiquen un interès informatiu creixent. L’objectiu d’aquesta investigació és determinar el grau d’especialització i protagonisme atorgat a la informació sobre videojocs en les versions digitals dels diaris espanyols generalistes. Per això en aquest estudi s’analitza la presència d’espais o nivells d’especialització (canals, especials, suplements, seccions), la visibilitat que s’atorga a aquesta informació, la mitjana d’impactes i el perfil d’autor que els signa.

PARAULES CLAU: videojocs, especialització informativa, diaris digitals, periodisme, mitjans de comunicació, joc digital.

Descàrregues

Com citar

Martínez Martínez, S. (2015). La informació sobre videojocs com a àmbit d’especialització periodística. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 32(2), 99–114. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/139393

Número

Secció

Articles