Ensenyant més enllà de la responsabilitat social corporativa: l’assignatura d’estratègies d’acció social en el grau de publicitat i relacions públiques a la Universitat Pompeu Fabra

Autors/ores

  • Ana Fernández-Aballí Altamirano Professora i investigadora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.
  • Matilde Obradors Barba Professora i investigadora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.
  • Irene da Rocha Fort Professora i investigadora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.

Paraules clau:

grau en publicitat i relacions públiques, comunicació participativa per al desenvolupament, comunicació per al canvi social, responsabilitat social corporativa, desenvolupament curricular, tercer sector social.

Resum

En aquest article examinem els marcs europeus i espanyols per al desenvolupament de competències d’orientació social, així com la composició curricular dels graus de publicitat i relacions públiques de les universitats catalanes en relació amb assignatures orientades a sectors no lucratius. Explorem la necessitat d’establir dins del grau
continguts que vagin més enllà de la responsabilitat social corporativa, particularment per fer front a necessitats socials fora de les lògiques de mercat, i requerides pel tercer sector social. Exposem com la comunicació participativa per al desenvolupament i la comunicació per al canvi social poden compondre el contingut disciplinari de la comunicació per a l’interès públic dins del grau en publicitat i relacions públiques, basant-nos en tres anys de desenvolupament, investigació i innovació docent en l’assignatura d’estratègies d’acció social de la Universitat Pompeu Fabra.

PARAULES CLAU: grau en publicitat i relacions públiques, comunicació participativa per al desenvolupament, comunicació per al canvi social, responsabilitat social corporativa, desenvolupament curricular, tercer sector social.

Biografies de l'autor/a

Ana Fernández-Aballí Altamirano, Professora i investigadora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.




Matilde Obradors Barba, Professora i investigadora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.





Descàrregues

Com citar

Fernández-Aballí Altamirano, A., Obradors Barba, M., & da Rocha Fort, I. (2015). Ensenyant més enllà de la responsabilitat social corporativa: l’assignatura d’estratègies d’acció social en el grau de publicitat i relacions públiques a la Universitat Pompeu Fabra. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 32(2), 47–69. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/139391

Número

Secció

Articles