Consum de premsa comarcal tradicional i en línia a Catalunya. Estudi de camp sobre preferències i hàbits de persones adultes en el context multipantalla

Autors/ores

  • Héctor Navarro-Güere Departament de Comunicació i de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.
  • Eulàlia Massana-Molera Departament de Comunicació i de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.

Paraules clau:

premsa de proximitat, comunicació local, consum de mitjans, premsa digital, societat multipantalla, premsa comarcal.

Resum

Aquesta recerca estudia el consum de premsa comarcal tradicional i en línia per part de lectors, radiooients i usuaris web residents a Catalunya. Per fer-ho, es va crear una enquesta en línia oberta a majors d’edat en què es destaca que: els mitjans de comunicació nacionals tradicionals són els més consumits, seguits pels mitjans de comunicació comarcals tradicionals; que hi ha una tendència a la disminució de consum de notícies en línia a mesura que augmenta l’edat, i que l’accés als mitjans de comunicació en línia es fa més a través d’ordinador portàtil, seguit de l’ordinador de sobretaula i després mitjançant el telèfon intel·ligent. Això desvetlla un panorama multipantalla en construcció, en la cerca d’una identitat i un model de negoci.

PARAULES CLAU: premsa de proximitat, comunicació local, consum de mitjans, premsa digital, societat multipantalla, premsa comarcal.

Biografia de l'autor/a

Héctor Navarro-Güere, Departament de Comunicació i de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.





Descàrregues

Com citar

Navarro-Güere, H., & Massana-Molera, E. (2014). Consum de premsa comarcal tradicional i en línia a Catalunya. Estudi de camp sobre preferències i hàbits de persones adultes en el context multipantalla. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 31(2), 47–69. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/133309

Número

Secció

Articles