Projectes STEAM: aprenent per assaig i error

Autors/ores

  • Jordi Achón CESIRE

Paraules clau:

STEAM, didàctica, de l’error al coneixement, aprenentatge basat en problemes, pensar i fer un motor elèctric.

Resum

L’article és un resum de l’Assaig de didàctica, en el qual es proposa i es desenvolupa un model d’aprenentatge per assaig i error en entorns didàctics que aposten per la resolució de problemes i el treball per projectes STEAM (acrònim anglès de ‘ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques’) per a l’educació secundària obligatòria (ESO). A fi d’aconseguir la necessària empatia cognitiva amb l’alumnat, es presenta la teoria de la psicologia cognitiva de les tres ments (autònoma, executiva i reflexiva), les quals s’identifiquen en produccions cognitives de l’alumnat. Al mateix temps, aquesta teoria ens proporciona un marc fèrtil per a interpretar els errors dels alumnes i per a esbrinar les principals heurístiques que s’engeguen en els processos cognitius dels aprenentatges. Amb aquest marc teòric, s’elabora un model didàctic per a l’aprenentatge per assaig i error amb el qual s’exemplifica una activitat curricular
sobre el motor elèctric.

Paraules clau: STEAM, didàctica, de l’error al coneixement, aprenentatge basat en problemes, pensar i fer un motor elèctric.

Biografia de l'autor/a

Jordi Achón, CESIRE

Mestre d’educació secundària obligatòria i doctor en pedagogia. Col·laborador del CESIRE (Departament d’Ensenyament).

Descàrregues

Com citar

Achón, J. (2021). Projectes STEAM: aprenent per assaig i error. Revista De Tecnologia, (9), 62–70. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RTEC/article/view/149319

Número

Secció

Articles