Construir ponts entre la universitat, l’ensenyament no universitari i la societat. Innovació en la didàctica i en la comunicació de la recerca a l’aula de química a secundària

Autors/ores

  • Pep Anton Vieta Universitat de Girona. Institut de Química Computacional i Catàlisi
  • Josep Duran Universitat de Girona. Departament de Química
  • Miquel Duran Universitat de Girona. Institut de Química Computacional i Catàlisi
  • en col·laboració amb Martyn Poliakoff University of Nottingham. School of Chemistry
  • Samantha Tang University of Nottingham. School of Chemistry
  • Brady Haran University of Nottingham. School of Chemistry

Paraules clau:

Didàctica, divulgació, comunicació, 2.0, química, vídeos, educació secundària, societat.

Resum

El present article explica el projecte de col·laboració entre els grups de recerca i divulgació química de la Universitat de Girona (UdG) i la Universitat de Nottingham (UoN). Aquest projecte neix de l’estada de recerca de l’autor principal de l’article a la universitat britànica durant la realització de la seva tesi doctoral. La col·laboració entre la Càtedra de Cultura Científica de la UdG i el grup de recerca i comunicació que porta el projecte «The periodic table of videos» de la UoN té l’objectiu d’innovar en l’establiment de ponts entre el grup de recerca universitari i l’aula de química a l’educació secundària.

Paraules clau: Didàctica, divulgació, comunicació, 2.0, química, vídeos, educació secundària, societat.

Biografia de l'autor/a

Pep Anton Vieta, Universitat de Girona. Institut de Química Computacional i Catàlisi

 

Descàrregues

Número

Secció

Articles