Circular o arribar? Velles tradicions i noves estratègies per a repensar la mobilitat quotidiana
Carme Miralles-Guasch
Resum
La mobilitat quotidiana no ha estat mai un tema marginal de la ciutat, però sí que ha estat un tema marginat i fins i tot oblidat per les ciències socials, que en molts casos l'han confós amb els mitjans de transports i l'han reduït a un subjecte tecnològic. Però, ara més que mai, el tema és d'intensa actualitat. D'una banda, estem repensant la ciutat difusa, perquè ara és insostenible; de l'altra, estem analitzant l'exclusió i la desigualtat en una societat altament urbana iesenvolupada. Tant una línia com l'altra obliguen a replantejar-se la mobilitat com un dels drets dels ciutadans per a accedir a les propostes (activitats, serveis, etc.) de la ciutat. El dret a la mobilitat com una parcel·la del dret a la ciutat. Dret de tots els ciutadans, vinculats o no als mitjans de transport privats, de diferents edats, gènere o renda. Mobilitat, doncs, no vinculada necessàriament als mitjans de transports mecànics sinó a l'accessibilitat, com a dret a arribar als llocs de la forma més barata i més ecològica possible.
Text complet: Text complet
Aquesta obra és subjecta —llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.
ISSN: 2013-5149 (ed. electrònica)