Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 6 (2007-2008)

Com es desenvolupa la voluntat de comunicar?

Isidor Marí i Mayans

Resum


Aquest article comenta el model heurístic de la voluntat de comunicar en una L2,
elaborat per MacIntyre et al. (1998), des de la perspectiva de la seva aplicació pràctica per
part dels ensenyants. Partint de la base que l'objectiu principal d'un curs de llengua és
aconseguir que els aprenents adquireixin la voluntat d'utilitzar-la en les ocasions en què
puguin comunicar-se, el treball examina de quina manera els ensenyants poden facilitar
que els estudiants superin els inconvenients que ho dificulten, en cadascun dels nivells i
dels factors que concorren en el model. La possibilitat de modificar les actituds negatives,
els prejudicis i els comportaments discriminatoris mereix una atenció específica.

Text complet: Text complet ##common.ccLicense##


Creative Commons License
Aquesta obra és subjecta  llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar ahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.

ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).

Indexada a:

http://dialnet.unirioja.es/imagen/dialnet.png

Adreça postal

Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax:  +34 932 701 180