Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 6 (2007-2008)

Com es desenvolupa la voluntat de comunicar?

Isidor Marí i Mayans

Resum


Aquest article comenta el model heurístic de la voluntat de comunicar en una L2,
elaborat per MacIntyre et al. (1998), des de la perspectiva de la seva aplicació pràctica per
part dels ensenyants. Partint de la base que l'objectiu principal d'un curs de llengua és
aconseguir que els aprenents adquireixin la voluntat d'utilitzar-la en les ocasions en què
puguin comunicar-se, el treball examina de quina manera els ensenyants poden facilitar
que els estudiants superin els inconvenients que ho dificulten, en cadascun dels nivells i
dels factors que concorren en el model. La possibilitat de modificar les actituds negatives,
els prejudicis i els comportaments discriminatoris mereix una atenció específica.

Text complet: Text complet


Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).

http://dialnet.unirioja.es/imagen/dialnet.png

 

Adreça postal

Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax:  +34 932 701 180
revista.pedagogia@correu.iec.cat