Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 6 (2007-2008)

Fonamentació i didàctica de la motivació a l'àmbit de les llengües

Joan Mallart i Navarra

Resum


En aquest article, es fonamenta la importància de la motivació de l'aprenentatge a
l'àmbit de les llengües. Es tracten alguns factors afectius que influeixen en l'aprenentatge
i es desenvolupen els principals models teòrics que han influït arreu del món en els
darrers anys. S'extreuen principis d'actuació pràctica i possibles estratègies a utilitzar per
millorar l'ensenyament de la llengua. Entre les estratègies que es proposen hi ha la qualitat
de les relacions personals a l'aula, la importància del sentit de l'humor i la narració de
la pròpia autobiografia lingüística.

Text complet: Text complet ##common.ccLicense##


Creative Commons License
Aquesta obra és subjecta  llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar ahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.

ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).

Indexada a:

http://dialnet.unirioja.es/imagen/dialnet.png

Adreça postal

Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax:  +34 932 701 180