Referents per a la creació matemàtica
Miquel Albertí Palmer
Resum
Els aspectes psicològics característics de la creativitat són propis també dels processos creatius a matemàtiques. Malgrat tot, la idea que sovint es té de l’espurna creativa en matemàtiques acostuma a veure’s desvinculada dels processos lògics que l’haurien de governar. En aquest article, s’analitzen els principals aspectes de la creació matemàtica i s’adrecen alguns referents per aprendre a ser matemàticament creatiu.
Paraules clau: Creativitat, matemàtiques, pràctica situada, diàleg filosòfic.
Text complet: PDF
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].
ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).
Adreça postal
Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax: +34 932 701 180
revista.pedagogia@correu.iec.cat
https://www.linkedin.com/company/revista-catalana-de-pedagogia/
Twitter: @RPedagogia
Facebook: (1) Revista Catalana de Pedagogia - RCP | Facebook
Twitter: @RPedagogia
Facebook: (1) Revista Catalana de Pedagogia - RCP | Facebook