Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 16 (2019)

Referents per a la creació matemàtica

Miquel Albertí Palmer

Resum


Els aspectes psicològics característics de la creativitat són propis també dels processos creatius a matemàtiques. Malgrat tot, la idea que sovint es té de l’espurna creativa en matemàtiques acostuma a veure’s desvinculada dels processos lògics que l’haurien de governar. En aquest article, s’analitzen els principals aspectes de la creació matemàtica i s’adrecen alguns referents per aprendre a ser matemàticament creatiu.

Paraules clau: Creativitat, matemàtiques, pràctica situada, diàleg filosòfic.

Text complet: PDF


Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).

http://dialnet.unirioja.es/imagen/dialnet.png

Adreça postal

Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax:  +34 932 701 180
revista.pedagogia@correu.iec.cat