Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 12 (2017)

La innovació dels instituts: un debat en xarxa

Susanna Soler Sabanés, Marta Simón Esteve

Resum


La Xarxa d’Instituts Innovadors associats a l’ICE de la UAB neix l’any 2007 amb la voluntat de trobar un espai de reflexió i debat cooperatiu intercentres. En aquell moment parlar de metodologies globalitzades era encara un marc teòric, i la voluntat dels líders pedagògics dels quatre projectes educatius era la de pensar, conjuntament, compartint objectius i recursos, unificant capacitats i esforços, i relacionant les accions. Globalment, per a cada un dels instituts que ha participat de la Xarxa, ha representat una altra manera de fer formació, basada en l’autoformació d’un grup estable de centres educatius amb voluntat innovadora i alhora una possibilitat de triangular la innovació, l’experimentació i la formació. Deu anys després repassem la història, els trets identificatius i la tasca realitzada i detallem l’evolució del projecte educatiu d’un dels instituts que n’han format part des de l’inici: l’Institut Montgròs.

Paraules clau: Treball en xarxa, innovació, globalització de coneixements, cooperació, inclusió, personalització.

Text complet: PDF


Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).

http://dialnet.unirioja.es/imagen/dialnet.png

 

Adreça postal

Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax:  +34 932 701 180
revista.pedagogia@correu.iec.cat