Significació de l'escola catalana en el segle XXI

Autors/ores

  • Joaquim Arenas i Sampera

Resum

Catalunya posseeix un model educatiu propi, forjat en un pensament pedagògic concret al llarg dels segles i concretat a la fi del segle XIX. Algunes característiques d'aquest model educatiu són, segons l'autor, que l'escola i tota l'educació s'administra en llengua catalana i partint de continguts catalans; la priorització de la formació de les persones per damunt de la instrucció, tot fent de les matèries a aprendre instruments educatius, i l'administració dels mateixos instruments a tots els alumnes, autòctons i nouvinguts, a fi que es puguin desenvolupar amb les mateixes oportunitats en el futur. I l'oferiment d'un model únic vàlid d'educació per a tots els ciutadans i que és acceptat per la majoria absoluta a fi de formar ciutadans per a un país concret que es diu Catalunya. Quant als mestres, l'autor, a més de la seva capacitat professional, els demana la consciència de ser formadors d'uns futurs ciutadans d'un país en fase de recobrament, els quals ciutadans han de disposar d'una consistència moral i intel·lectual prou ferma per afrontar els reptes de la nova Europa, per a la qual l'escola catalana en llengua i continguts i d'actituds positives quant a la catalanitat, és a dir, el model educatiu català, continua sent de plena validesa.

Descàrregues

Publicat

2009-05-14

Com citar

Arenas i Sampera, J. (2009). Significació de l’escola catalana en el segle XXI. Revista Catalana De Pedagogia, 6, 93–103. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/49494.001

Número

Secció

Dossier: L'Any Internacional de les Llengües i l'Any Europeu del Diàleg Intercultural 2008