La Importància del plurilingüisme en l'educació dels joves europeus

Autors/ores

  • Tilbert Dídac Stegmann

Resum

L'article mostra la necessitat de no conformar-se amb l'aprenentatge d'una sola llengua estrangera. Es parteix del supòsit que, si tothom parlés anglès, en lloc d'un benefici, representaria una pèrdua. No seria raonable ni econòmic. L'autor proposa diversificar l'oferta de llengües i els objectius d'aprenentatge. Defensa que l'escola ha d'ensenyar, no pas una sola llengua internacional, sinó la capacitat d'aprendre'n de noves. Amb el curs EuroComRom es pretén aprofitar la capacitat de transferència dels aprenentatges d'una llengua a una altra, per raons pedagògiques i neurolingüístiques. Es proposa situar l'aprenentatge del català en una posició central que faci de pont per aprendre les altres llengües. Per a educar amb una perspectiva plurilingüe cal una obertura a les altres cultures, respecte, tolerància, solidaritat i educació per a la convivència democràtica i per a la pau.

Descàrregues

Publicat

2009-05-14

Com citar

Stegmann, T. D. (2009). La Importància del plurilingüisme en l’educació dels joves europeus. Revista Catalana De Pedagogia, 6, 63–76. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/49492.001

Número

Secció

Dossier: L'Any Internacional de les Llengües i l'Any Europeu del Diàleg Intercultural 2008