Tots iguals, tots diferents

Autors/ores

  • Rosa Maria de la Fuente Castelló Escola Espai 3

Paraules clau:

Diàleg, acords, diversitat, inclusió, debat, reflexió, coŀlaboració, compartir, consens, empatia.

Resum

Amb aquesta experiència es vol posar en valor el fet que la democràcia hauria de formar part dels currículums dels nostres centres, com a valor implícit per treballar des de petits. Ens preocupava molt com portar a terme i implementar aquest valor com a part d’un projecte transversal de centre. Per això, fa quatre cursos vam encetar aquest projecte per fomentar valors democràtics dins d’un context inclusiu. D’una forma senzilla i protagonitzada pels infants, treballem diverses competències transversals en les quals la democràcia i el seu valor és l’estratègia base. «Tots iguals, tots diferents» neix com una necessitat de donar resposta als reptes de l’escola: formar persones amb esperit crític, plenament democràtiques i solidàries. Es tracta de formar persones obertes a una societat diversa i enriquida per aquesta diversitat.

Paraules clau: Diàleg, acords, diversitat, inclusió, debat, reflexió, coŀlaboració, compartir, consens, empatia.

Descàrregues

Com citar

de la Fuente Castelló, R. M. (2020). Tots iguals, tots diferents. Revista Catalana De Pedagogia, 17, 203–210. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146734

Número

Secció

Articles d'experiències