La formació dels i les mestres de música de primària a les universitats de Catalunya

Autors/ores

  • Roger Vallès Tortosa Taller de Músics

Paraules clau:

Mestre de música, educació primària, currículum, menció de música, grau d’educació primària, formació.

Resum

L’educació dels nens i nenes té un paper vital en la nostra societat. Els i les mestres són els encarregats de donar-los l’atenció pedagògica adequada durant bona part de la seva infància. L’objectiu d’aquesta investigació és analitzar i comparar els diferents plans d’estudi de la menció de música del grau d’educació primària de totes les universitats de Catalunya. Actualment el grau d’educació primària és la carrera en la qual els mestres, en la seva formació inicial, reben els continguts i les competències necessàries per exercir el seu rol. El recull de les dades s’ha dut a terme exclusivament a través dels webs de les universitats i els resultats s’han agrupat en tres blocs: característiques generals de la menció, els requisits per poder cursar-la i les assignatures que la formen. Els resultats han estat comparats amb diferents articles i llibres publicats d’altres autors i les metodologies més rellevants de l’educació musical. Com a conclusió, es planteja que les hores de la formació específica per als futurs mestres de música són insuficients per adquirir tots els coneixements que demana la docència musical en una escola de primària.

Paraules clau: Mestre de música, educació primària, currículum, menció de música, grau d’educació primària, formació.

Biografia de l'autor/a

Roger Vallès Tortosa, Taller de Músics

Estudiant al Taller de Músics.

Descàrregues

Com citar

Vallès Tortosa, R. (2019). La formació dels i les mestres de música de primària a les universitats de Catalunya. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 253–264. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146027

Número

Secció

Miscel·lània