Creativitat i escola

Autors/ores

  • Santiago Estaún i Ferrer Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

Creativitat, desenvolupament creatiu, infant, escola.

Resum

Partint de l’interès que actualment desvetlla la creativitat en diferents sectors socials, es fa una aproximació a l’estudi d’aquesta activitat, clarificant el concepte en primer lloc, per centrar les característiques de la persona creativa i el procés seguit. Personalitat i procés són el fonament per descriure els infants com persones potencialment creatives genèricament parlant i la influència i responsabilitat de l’escola en el desenvolupament de la creativitat general. En aquest sentit es descriuen les característiques a desenvolupar i les metodologies possibles a emprar. Queda insinuada també la responsabilitat de l’escola de detectar i orientar aquells infants que desenvolupen capacitats creatives específiques que alimenten la creativitat amb majúscula o especial.

Paraules clau: Creativitat, desenvolupament creatiu, infant, escola.

Biografia de l'autor/a

Santiago Estaún i Ferrer, Universitat Autònoma de Barcelona

Catedràtic emèrit de psicologia, Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació 

Descàrregues

Com citar

Estaún i Ferrer, S. (2019). Creativitat i escola. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 41–58. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146016

Número

Secció

Tema monogràfic. Educar per a la creativitat