Discriminació al professorat per motiu de gènere a l’escola pública de les Illes Balears

Autors/ores

  • David Sánchez Llulla Universitat de les Illes Balears
  • Yolanda Revert Vidal Universitat de les Illes Balears

Paraules clau:

Assetjament psicològic (mobbing), discriminació, gènere, escola pública, prevenció.

Resum

Presentam un estudi envers la discriminació per motius de gènere del professorat a l’escola pública de les Illes Balears. Mitjançant la seva definició, estudiarem la normativa que regula aquesta problemàtica psicosocial, analitzant l’estat de la qüestió i com els plans de prevenció de riscos laborals, seguretat i salut són la millor eina per detectar-ne la incidència i minimitzar-ne els efectes. A partir d’aquí, determinarem si, a l’escola pública de les Illes Balears, els alumnes actuen de manera diferent davant els docents per motius de gènere, sobretot quan hi ha situacions conflictives (siguin verbals, físiques o psicològiques), és a dir, si els alumnes discriminen el professorat per motius de gènere. Posteriorment, analitzarem que fan els plans de prevenció de riscos laborals, seguretat i salut per actuar contra qualsevol problemàtica que vengui determinada per aquesta variable.

Paraules clau: Assetjament psicològic (mobbing),discriminació, gènere, escola pública, prevenció.

Descàrregues

Com citar

Sánchez Llulla, D., & Revert Vidal, Y. (2018). Discriminació al professorat per motiu de gènere a l’escola pública de les Illes Balears. Revista Catalana De Pedagogia, 13, 173–194. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144656

Número

Secció

Tema monogràfic. Què s’aprèn mitjançant projectes?