Repensar l’avaluació des de la qualitat dels aprenentatges

Autors/ores

  • Joan Rué i Domingo Pedagog retirat de la Universitat Autònoma de Barcelona. Barcelona

Paraules clau:

Aprenentatge, qualitat, avaluació, regulació, canvi, justícia.

Resum

El text analitza el concepte aprendre i algunes de les tipologies que s’han fet per a definir les seves diverses possibilitats. El canvi de paradigma sociocultural i productiu porta a la necessitat de reflexionar sobre el fet d’aprendre avui a l’escola i, en especial, per assolir dos grans objectius, el de proporcionar una formació de qualitat, alineada amb les noves necessitats social i de fer-ho extensiu a tothom per tal de complir també amb dues exigències més de naturalesa política. Una, referida a la sostenibilitat social, que limiti al màxim o eviti la dualització formativa promovent que més persones estiguin millor formades, i una segona referida a un principi de justícia, basat en l’equitat de les propostes. Amb relació a com es pot aprofundir la noció qualitat i facilitar una millor equitat en els aprenentatges es proposa una reflexió sobre el concepte avaluació, tot argumentant el potencial que incorpora la regulació dels aprenentatges i la manera com pot ajudar-hi l’ús de determinades tècniques.

Paraules clau: Aprenentatge, qualitat, avaluació, regulació, canvi, justícia.

Descàrregues

Com citar

Rué i Domingo, J. (2017). Repensar l’avaluació des de la qualitat dels aprenentatges. Revista Catalana De Pedagogia, 11, 107–133. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142955

Número

Secció

Tema monogràfic. Com podem entendre el fet d’aprendre avui. Significats i conseqüències en la docència