Factors de rendiment a l’escola rural catalana: característiques contextuals

Autors/ores

  • Roser Boix i Tomàs Degana de la Facultat d’Educació, Universitat de Barcelona

Paraules clau:

Territori rural, escola, aprenentatge, rendiment, zona escolar rural.

Resum

L’estudi que es presenta se situa en el marc d’un projecte internacional que pretén identificar en escoles rurals franceses, espanyoles i portugueses aquelles característiques dels diferents contextos (socioculturals, institucionals i territorials) que són factors d’influència en el rendiment dels alumnes que assisteixen en aquestes escoles. Els objectius específics se centren en l’anàlisi d’unes dimensions descriptives (context de l’escola i característiques del centre) i en dimensions sobre la visió que té l’alumnat de l’escola amb relació al seu rendiment, les expectatives que tenen respecte al seu futur professional, les activitats extraescolars que porten a terme i la seva visió sobre el territori en el qual viuen. En aquest article s’exposen alguns dels referents teòrics dels quals es parteix en ’l’anàlisi, tant pel que fa als conceptes de territori rural com als de rendiment escolar vinculat a aquest territori; s’exposa la metodologia de recerca emprada en tot l’estudi, els resultats més destacats i les principals conclusions a les quals s’ha arribat, en concret, a partir de les dades obtingudes en un territori rural situat en la plana prelitoral on les escoles rurals escollides són a prop de la capital de comarca.

Paraules clau
Territori rural; escola, aprenentatge; rendiment; zona escolar rural.

Descàrregues

Com citar

Boix i Tomàs, R. (2016). Factors de rendiment a l’escola rural catalana: característiques contextuals. Revista Catalana De Pedagogia, 10, 59–74. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142222

Número

Secció

Tema monogràfic