Ítaca: Quaderns Catalans de Cultura Clàssica, Núm. 30 (2014)

Ἑλένη δραματουργός. Ficció dins la ficció de l'Hèlena d'Eurípides

Jaume Almirall i Sardà

Resum


Beyond the traditional image of Helen as being conscious of her nature as an
instrument of divine punishment for mankind, Euripides constructs a “new”
Helen, mistress of her destiny and authoress of an unexpected happy end.
Clever and crafty Helen acts as a true δραματουργός, by creating a fictional
‘plot’ and instructing the ‘actors’. By his original treatment of the story, Euripides
strengthens the expression of selfconsciousness of the power of his
art.

Text complet: Text complet


Creative Commons License
Aquesta obra és subjecta  llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.caAixí, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.

 

ISSN: 2013-9519 (edició electrònica); 0213-6643 (edició impresa).

Revista indexada a:

 

Societat Catalana d'Estudis Clàssics
Carrer del Carme 47.
08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620.
Fax +34 932 701 180.
scec@iec.cat

http://revistes.iec.cat/index.php/ITACA/index