Educació Química, Núm. 27 (2020)

Investigar sobre els canvis en la matèria a l’educació primària

Jordi Martí, Arnau Amat, Víctor Grau, Isabel Jiménez

Resum


En aquest article reflexionem sobre dues de les idees clau que caldria treballar al llarg de la primària per tal de situar els alumnes de cicle superior en disposició de començar a comprendre allò que passa en un canvi químic. En primer lloc, justifiquem les idees escollides en referència al marc curricular existent i a la idea de progressió d’aprenentatge. Tot seguit, plantegem com treballar-les i acompanyar-les al llarg de tota aquesta etapa a partir de l’evolució de les idees i els models de l’alumnat.

paraules clau: Canvi químic, educació primària, idees i models clau.

Text complet: PDF


Creative Commons License
Aquesta obra és subjecta  llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.

ISSN: 2013-1720 (edició electrònica); 2013-1755 (edició impresa).

Educació Química. EduQ
Societat Catalana de Química,
Carrer del Carme, 47
08001 Barcelona 
http://revistes.iec.cat/index.php/EduQ/index