La Necessitat d'acoblar la història, la naturalesa de la ciència i l'educació científica. Propostes des de la història de la química Autors/ores Pere Grapí i Vilumara Resum La història de la ciència té l'important repte de tractar la naturalesa de la ciència en l'ensenyament de les ciències tant a l'educació secundària com a la formació del professorat de ciències. Amb relació a aquesta demanda, es planteja la qüestió següent: quins aspectes de la naturalesa de la ciència poden ser considerats candidats per ser tractats amb la història de la ciència? Hi ha un doble objectiu, en aquest article: en primer lloc, presentar el model empíric dels itineraris d'investigació elaborat per l'historiador de la ciència Frederic-Lawrence Holmes com a resposta raonablement adequada a la pregunta anterior; en segon lloc, introduir quatre articles que propugnen diferents rutes per a la inclusió de la història de la química a l'aula tot assenyalant aspectes clau de la naturalesa de la ciència. Descàrregues Text complet Publicat 2014-07-01 Número Núm. 16 (2013) Secció Monografia / Història i naturalesa de la química Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.