¿Qué enseñar en secundaria sobre la tabla periódica?

Autors/ores

  • Antonio Joaquín Franco-Mariscal
  • José María Oliva-Martínez

Resum

S'analitzen els resultats d'una investigació sobre quins continguts es poden ensenyar a secundària en el tema de la taula periòdica. La recollida d'informació es va realitzar a través d'una consulta a experts i investigadors en didàctica de les ciències mitjançant qüestionaris escrits i entrevistes individuals semiestructurades. Es dedueix que el tema ha d'incloure aquests continguts: a) propietats físiques dels elements i propietats químiques dels compostos; b) regularitat, ordre i periodicitat; c) interpretació de la taula periòdica en funció de l'estructura atòmica; d) presència dels elements en la vida diària; e) revisió històrica de la classificació dels elements, i f) naturalesa de la ciència. Es presenten també diferents propostes de seqüenciació d'aquests continguts i algunes implicacions didàctiques.

Descàrregues

Publicat

2014-02-28

Número

Secció

Monografia / Recerca en didàctica de la química