Què diu i què no diu la taula periòdica Autors/ores Pilar González i Duarte Resum Des de la proposta de Mendeléiev l'any 1869, la taula periòdica ha consolidat plenament la seva vigència i ha esdevingut l'eix vertebrador de la química. Ara bé, la rellevància de la taula periòdica no implica que intrínsecament aporti informació química. Ben al contrari, la seva gran utilitat és funció directa dels coneixements previs que hom té, els quals, un cop organitzats i sistematitzats en el marc de la taula, permeten fer prediccions sobre les propietats, l'estructura i la reaccionabilitat dels elements químics i de llurs compostos. Atès que la taula periòdica és un tema cabdal en l'aprenentatge de la química, es fa una proposta sobre com es pot abordar llur presentació als alumnes que inicien el seu camí en aquesta disciplina. Descàrregues Text complet Publicat 2014-02-28 Número Núm. 15 (2013) Secció Actualització de continguts Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.