Simulació de la gestió del laboratori amb un LIMS Autors/ores Marta Costa Vidal Resum Un LIMS (laboratory information management system) és una eina informàtica usada per gestionar la informació generada en un laboratori seguint criteris de qualitat. En aquest article es presenta i es discuteix la implementació d'un LIMS amb finalitats educatives en l'àmbit de la química. L'experiència es realitza en el marc d'un projecte que ha inclòs l'elaboració de material docent per treballar a l'aula amb alumnes del cicle formatiu de grau superior de laboratori d'anàlisi i control de qualitat. El projecte en qüestió forma part dels projectes d'innovació en la formació professional concedits pel Ministeri d'Educació i Ciència. Descàrregues Text complet Publicat 2013-07-10 Número Núm. 13 (2012) Secció Noves tecnologies Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.