Cores e corantes dos bordados de Castelo Branco: interação de contextos formais e não formais na educação em química Autors/ores Fátima Paixão Mariette M. Pereira António F. Cachapuz Resum Els brodats de colors de Castelo Branco (Portugal) van ser objecte del desenvolupament d'un projecte per millorar la relació entre l'educació formal i no formal en química i en la formació de professors i divulgadors de la cultura. La qüestió principal se centra en la possibilitat d'identificar i obtenir els tints antics i actuals que s'utilitzen per tenyir la seda. Es presenten dues activitats experimentals: l'extracció d'un colorant natural i l'ús de mordent amb un tint sintètic. Descàrregues Publicat 2012-11-15 Número Núm. 12 (2012) Secció Química i societat Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.