L'Aigua, sempre aigua? Una proposta indagativa per al Global Experiment de l'AIQ 2011 Autors/ores Mercè Izquierdo i Aymerich Beatriz Cantero Riveros Montserrat Tortosa Moreno Resum En el marc del Campus Ítaca que la Universitat Autònoma de Barcelona ofereix cada estiu als alumnes de 3r d?ESO, s?ha elaborat un taller de química que proposa als alumnes d?identificar cinc mostres d?aigua. El taller ha estat plantejat per tal que els alumnes participin enviant dades d?aigües locals a la base de dades del Global Experiment, valorin la importància de la cooperació i la compartició de dades i se sentin part de la comunitat escolar internacional en la celebració de l?Any Internacional de la Química (AIQ 2011). El taller, que pot utilitzar-se com una activitat als laboratoris escolars més enllà de l?AIQ, 2011, planteja una petita recerca que condueix els alumnes a la realització de les quatre activitats del Global Experiment i a aprendre sobre la salinitat, la conductivitat, el pH i el tractament de les aigües, una de les contribucions de la química a la cura del medi ambient i de la salut. Descàrregues Text complet Publicat 2012-03-08 Número Núm. 09 (2011) Secció Treball pràctic al laboratori Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.