Um Estudo de caso preliminar: a evasão no Bacharelado em Química do Instituto de Química de São Carlos Autors/ores Marcelo Henrique Cury Eny Maria Vieira Maria Teresa do Prado Gambardella Resum Aquest treball presenta un estudi de casos destinat a la recopilació d'informació qualitativa i quantitativa sobre l'abandonament dels estudis del camp de la química de l'Institut de Química de São Carlos. Recentment, s'han estat avaluant els possibles factors que contribueixen a l'abandonament dels estudis mitjançant contactes amb els antics alumnes. Els motius més esmentats com a responsables de l'abandonament, en ordre decreixent, van ser: falta de vocació, l'adaptació a la ciutat de São Carlos, l'adaptació al curs i/o dificultats acadèmiques i el nivell socioeconòmic. Descàrregues Text complet Publicat 2010-09-20 Número Núm. 6 (2010) Secció Química i societat Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.