Talking chemistry in Zanzibar: probing pupils' chemistry knowledge using videos of local pedagogies Autors/ores Sibel Erduran Resum L'article descriu una entrevista amb un grup de dos nois i dues noies sobre alguns viídeos d'ensenyament i aprenentatge a les escoles de Zanzíbar, a l'Àfrica. L'estudi és part d'un projecte més gran anomenat SPINE (Rendiment dels Alumnes en els Exàmens Nacionals), finançat pel Consell de Recerca Econòmic i Social i el Departament de Desenvolupament Internacional del Regne Unit. El projecte va ser una col·laboració entre la Universitat de Bristol i la Universitat Estatal de Zanzíbar. L'estudi proporciona l'evidència que els alumnes de Zanzíbar s'enfronten a dificultats importants amb l'idioma anglès que contribueixen a les seves dificultats amb els coneixements de química. No obstant això, quan els alumnes estan immersos en contextos interessants i motivadors, amb enllaços i referències a la cultura local i a l'escola, estan disposats i són capaços de contribuir al debat. Les discussions en aquest estudi il·lustren com pot ser de sofisticada per als alumnes la comprensió de la química juntament amb l'exposició d'algunes idees prèvies sobre alguns conceptes químics clau. Descàrregues Text complet Publicat 2010-09-16 Número Núm. 6 (2010) Secció Estratègies i recursos didàctics Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.