Investigar sobre els canvis en la matèria a l’educació primària

Autors/ores

  • Jordi Martí Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
  • Arnau Amat Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
  • Víctor Grau Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
  • Isabel Jiménez Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Paraules clau:

Canvi químic, educació primària, idees i models clau.

Resum

En aquest article reflexionem sobre dues de les idees clau que caldria treballar al llarg de la primària per tal de situar els alumnes de cicle superior en disposició de començar a comprendre allò que passa en un canvi químic. En primer lloc, justifiquem les idees escollides en referència al marc curricular existent i a la idea de progressió d’aprenentatge. Tot seguit, plantegem com treballar-les i acompanyar-les al llarg de tota aquesta etapa a partir de l’evolució de les idees i els models de l’alumnat.

paraules clau: Canvi químic, educació primària, idees i models clau.

Biografies de l'autor/a

Jordi Martí, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Doctor en didàctica de les ciències i professor a la Universitat de Vic (UVic-UCC). Investiga sobre la
construcció del coneixement didàctic dels mestres per a l’ensenyament de les ciències. Participa regularment en activitats de formació permanent de mestres. Ha publicat diversos llibres i articles sobre l’ensenyament
i l’aprenentatge de les ciències a primària.

Arnau Amat, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Doctor en didàctica de les ciències i llicenciat en biologia. Coordinador Coordinador del Màster en Innovació en Didàctiques Específiques i professor de didàctica de les ciències als graus d’educació de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC.

Víctor Grau, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Doctor en ciències físiques per la UPC. Professor a temps complet al Dept. de Didàctica de les Arts i les
Ciències de la UVic-UCC. Centra el seu treball en la didàctica de les ciències, especialment en la física.
Imparteix didàctica de la física als màsters de professorat de secundària de la UB i la UPF. A través de
physics.cat col·labora habitualment en projectes per a CosmoCaixa i altres entitats i centres docents.

Isabel Jiménez, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Llicenciada en biologia, mestra d’educació primària i doctora en innovació i intervenció educatives. Actualment treballa com a investigadora i consultora
freelance i com a professora col·laboradora a la Universitat de Vic i a la Universitat Oberta de Catalunya. Investiga la construcció del coneixement
didàctic per a l’ensenyament de les ciències en l’educació primària.

Descàrregues

Número

Secció

Monografia: La reacció química