Velocidad de fusión del hielo en distintas disoluciones: un ejemplo de aprendizaje activo de la ciencia Autors/ores Gabriel Pinto Pascual Lahuerta Resum Amb una senzilla experiència en la qual s'estudia la velocitat de fusió de blocs de gel en diferents dissolucions aquoses, s'introdueix alumnes de diferents nivells educatius en els procediments propis del mètode científic. És un exemple pràctic per aprendre i discutir conceptes fisicoquímics, així com per fomentar un aprenentatge actiu i la formació en competències. Serveix per motivar els alumnes i, a més, és un punt de partida perquè observin com propietats de substàncies senzilles (aigua i clorur de sodi) influeixen en fenòmens complexos, com ara la circulació termohalina dels mars, causada per gradients de densitats. Descàrregues Text complet Publicat 2017-03-02 Número Núm. 21 (2015) Secció Intercanvi Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.