Enlazando didáctica e historia de la ciencia: clasificaciones y modelos de las uniones químicas en los libros de texto de física y química de secundaria (2007-2016) Autors/ores Luis Moreno-Martínez Resum Comprendre com àtoms, ions o molècules s'uneixen per donar lloc a estructures que permetin explicar les propietats de les substàncies és un dels objectius característics de l'educació química. Amb aquesta finalitat didàctica, els llibres de text solen fer ús de classificacions i models, així com al·lusions a alguns protagonistes de la història de la química que van contribuir a l'estudi de les unions químiques. El present article analitza la forma en què es presenten aquestes classificacions i models, així com el tractament que s'ha donat a la història de la química en l'estudi de les unions químiques. Descàrregues Text complet Publicat 2017-03-02 Número Núm. 21 (2015) Secció Monografia / Història i naturalesa de la química Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.