Una incursió en el rerefons històric de les idees de valència enllaç i estructura química Autors/ores Pere Grapí i Vilumara Resum Per als estudiants, res és tan habitual com interpretar les lleis ponderals de la química mitjançant el concepte valència i exemplificar-les mitjançant compostos inorgànics simples. De la mateixa manera, aquestes substàncies inorgàniques solen utilitzar-se per exemplificar les nocions d'enllaç i estructura química en els llibres de text de química. No obstant això, l'itinerari d'aprenentatge no reflecteix l'aproximació històrica, atès que va ser en el camp de la química orgànica, més que en el de la inorgànica, on va existir la necessitat de conèixer la composició i l'estructura íntima dels compostos. Aquest article pretén explorar aquelles rutes que més significativament van contribuir al desenvolupament dels conceptes valència, enllaç i estructura química. Descàrregues Text complet Publicat 2017-03-02 Número Núm. 21 (2015) Secció Monografia / Història i naturalesa de la química Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.