Perspective philosophique sur les relations entre structure, propriétés et fonctions Autors/ores Bernadette Bensaude-Vincent Resum Per als professors, particularment de química, és important destacar la relació causal entre estructura, propietats i funcions: és una manera de fer intel·ligible el comportament i les reaccions de les substàncies individuals, la qual cosa permet als alumnes i estudiants memoritzar millor el bagatge de coneixements que necessiten per adquirir i dominar tota una varietat de materials. El propòsit d'aquest breu article no és fer una introducció històrica sobre la noció d'estructura en la química, sinó més aviat utilitzar la història per desemmascarar els pressupòsits implicats en la seqüència «estructura > propietats > funcions». Aquestes suposicions generalment no es fan explícites, perquè són inherents a l'enfocament racional i explicatiu que caracteritza el mètode científic. No obstant això, el fet de qüestionar-les permet obrir noves perspectives. Descàrregues Text complet Publicat 2017-03-02 Número Núm. 21 (2015) Secció Monografia / Aprenentatge de conceptes i models Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.