Enllaç químic i estructura de les substàncies a l'educació secundària: una crítica a l'ensenyament tradicional i una proposta didàctica alternativa

Autors/ores

  • Aureli Caamaño Ros

Resum

L'estudi de l'enllaç químic i l'estructura de les substàncies és un dels continguts conceptuals més importants i també més difícils dels que formen el currículum de química de l'educació secundària obligatòria i el batxillerat. Tanmateix, l'ensenyament tradicional de l'enllaç químic comporta una sèrie de dificultats d'aprenentatge i indueix una sèrie de concepcions alternatives. En aquest article analitzem algunes d'aquestes dificultats i proposem una alternativa didàctica centrada en la integració de l'enllaç químic com a interacció i com a procés en el nivell estructural adequat, alhora que destaquem la importància de relacionar propietats de les substàncies, estructura i enllaç.

Descàrregues

Publicat

2017-03-02

Número

Secció

Monografia / Aprenentatge de conceptes i models