De com l'àtom es va fer útil i ensenyable Autors/ores Iván Marchán Carvajal Neus Sanmartí i Puig Resum En aquest treball es presenta una proposta didàctica per aprendre un model per a l'estructura atòmica a 3r o 4t d'ESO. La construcció del model es duu a terme a partir de l'estudi de diverses situacions rellevants per a l'alumnat (contextos). Es justifica una seqüència d'activitats diverses que ajuden l'alumnat a contextualitzar, descontextualitzar i recontextualitzar les noves idees clau que s'estructuren entorn del model teòric sobre l'estructura atòmica. També es discuteix una proposta de progressió d'aprenentatge per a l'estructura nuclear i electrònica de l'àtom des de l'educació primària fins a la postobligatòria. Descàrregues Text complet Publicat 2016-01-26 Número Núm. 19 (2014) Secció Estratègies didàctiques Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.