Escola Nova: una nova pedagogia de la lectura a Catalunya

Autors/ores

  • Maria Pilar Navarro Universitat de Lleida

Paraules clau:

història de la pedagogia, lectura, biblioteques, Escola Nova, programes culturals i educatius.

Resum

L’article analitza els factors que incidiren en l’aparició d’una nova pedagogia de la lectura en el primer terç del segle XX a Catalunya. A banda de figures destacades com Pere Vergés, Artur Martorell o Anna Rubiés, altres factors van determinar i contribuir a difondre les propostes didàctiques i metodològiques que anirien configurant una nova pedagogia de la lectura a partir del moviment de l’Escola Nova. La implantació de la xarxa de biblioteques populars i escolars, l’eclosió de grans editorials especialitzades en llibres per a infants, tota la generació de mestres que assumia el repte de renovar l’escola i, també, l’impuls institucional dels dos períodes d’autogovern, en temps de la Mancomunitat i durant la Generalitat republicana, van fer possible la transformació.

PARAULES CLAU: història de la pedagogia, lectura, biblioteques, Escola Nova, programes culturals i educatius.

Biografia de l'autor/a

Maria Pilar Navarro, Universitat de Lleida



Número

Secció

Assajos i estudis