Mètode i escola Montessori a Barcelona fins a la Guerra Civil (1936-1939). De l’adhesió incondicional a l’eclecticisme

Autors/ores

  • Salvador Domènech i Domènech Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana

Paraules clau:

mètode Montessori, Casa dels Nens, Ajuntament de Barcelona, Mancomunitat de Catalunya, Diputació de Barcelona, Manuel Ainaud, Alexandre Galí, Escola Nova, renovació pedagògica.

Resum

El mètode de la doctora Maria Montessori va deixar una profunda i rica petjada educativa i renovadora a la ciutat de Barcelona abans del règim franquista (1939). Un sistema actiu, alegre, lúdic, coeducatiu, de base científica, en què el protagonista és l’infant. El professorat acompanya l’alumnat procurant respectar el ritme en l’itinerari personal d’aprenentatge. La revolució montessoriana fou possible perquè la Mancomunitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’administració municipal hi van creure, van crear escoles, Cases dels Nens, i van promoure la formació continuada dels mestres a través de cursets, seminaris i Escoles d’Estiu

Biografia de l'autor/a

Salvador Domènech i Domènech, Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana



Descàrregues

Número

Secció

Tema monogràfic