Un Jardín Montessori en Colombia

Autors/ores

  • Alejandro Álvarez Gallego Universidad Pedagógica Nacional de Colombia

Paraules clau:

Jardí d’infància, Infància, Educació infantil, Mètode Montessori, Pedagogia, Política educativa

Resum

Títol : Un Jardín Montessori en Colombia

L’article analitza la creació, el 1934, del primer Jardí Infantil públic a Colòmbia que va tenir com a model el mètode Montessori. El Jardí va ser el lloc de pràctica de les mestres en formació de l’Institut de Preescolar que va funcionar com una secció de l’Institut Pedagògic Nacional per a senyoretes (IPN), inaugurat el 1927. L’aparició d’aquest Jardí Infantil Montessori es descriurà en el context polític de les primeres tres dècades de segle xx, ressaltant el que va significar en el marc dels debats educatius i pedagògics que tenien lloc entre líders polítics i intel·lectuals dels partits liberal i conservador, en disputa pel poder durant aquests anys. Es farà una descripció de les circumstàncies en què va aparèixer el Jardí Infantil i la institució que el va acollir. La singularitat d’aquest Jardí és precisament que va servir de lloc de pràctica per a les futures mestres de preescolar que es formaven a l’IPN, i això el va convertir en un referent per a difondre el mètode Montessori i va orientar la creació d’altres centres similars a diferents parts del país i, en particular, a la ciutat de Bogotà.

Biografia de l'autor/a

Alejandro Álvarez Gallego, Universidad Pedagógica Nacional de Colombia



Número

Secció

Tema monogràfic