International dissemination of Zoltán Kodály’s concept of musical education

Autors/ores

  • Zsuzsanna Polyák Eötvös Loránd University, Budapest (Hongria)
  • Gábor Bodnár Eötvös Loránd University, Budapest (Hongria)

Paraules clau:

Història de l’educació musical, Zoltán Kodály, metodologia Kodály, Hongria.

Resum

El concepte educatiu musical de Zoltán Kodály és considerat com una de les pedagogies musicals més influents a tot el món. El 2016, la UNESCO va inscriure la «Salvaguarda del patrimoni de música popular pel concepte de Kodály» com a patrimoni cultural immaterial. Tot i que la literatura internacional sobre els treballs de vida de Kodály i el seu concepte educatiu és enorme, a la literatura no hongaresa s’escriu menys sobre com van reaccionar els hongaresos a l’interès mundial. Per tant, l’objectiu d’aquest treball és esbrinar com els educadors musicals hongaresos van promoure el concepte d’educació musical de Kodály, mitjançant conferències internacionals, simposis i programes creats a Hongria per als visitants estrangers. El període de temps observat està limitat als anys 1930-1980. Al treball es discuteixen tres temes principals. En primer lloc, es resumeix com el treball de Kodály i el dels seus seguidors ha canviat l’educació musical hongaresa entre els anys 1930–1960 i l’èxit internacional assolit a la segona meitat del segle xx. En segon lloc, ens centrem en els dos cursos d’estiu a Hongria (Danube Bend Summer Art University i Seminari Internacional Kodály), així com en l’Institut Pedagògic de Música Zoltán Kodály de Kecskemét, que es van establir com a resultat de l’interès internacional. A partir de l’any 1968, es van formar instituts Kodály i societats Kodály a l’estranger, i el 1975 es va fundar la International Kodály Society amb seu a Hongria. El tercer tema incideix precisament en la introducció d’aquestes societats i el seu desenvolupament internacional al llarg dels primers anys.

Paraules clau: Història de l’educació musical; Zoltán Kodály; metodologia Kodály; Hongria.

Número

Secció

Tema monogràfic