Génesis, difusión y traducción de la pedagogía Waldorf de Rudolf Steiner

Autors/ores

  • Patricia Quiroga Uceda Universidad Nacional de Educación a Distancia

Paraules clau:

Rudolf Steiner, pedagogia Waldorf, antroposofia, gènesi històrica, difusió internacional, anàlisi bibliogràfica.

Resum

A la present investigació es fa una anàlisi bibliogràfica de l’obra de Rudolf Steiner (1861-1925), i especialment de la pedagogia Waldorf. L’objectiu és oferir un full de ruta per als interessats en l’estudi d’aquest model educatiu a partir de la gènesi del pensament antroposòfic del mateix Steiner. L’estructura d’aquest article pren com a referència la història del moviment de l’antroposofia i especialment de la pedagogia Waldorf i conté tres parts. La primera aborda La trajectòria intel·lectual de Rudolf Steiner: de l’activitat científica a l’esoterisme, i és a partir d’un estudi biogràfic que se situen les principals etapes del pensament del líder de l’antroposofia. La difusió i traducció de l’obra pedagògica de Steiner és el títol de la segona part. S’hi exploren els textos fundacionals de la pedagogia Waldorf i la manera en què a través de la seva expansió internacional, aquests textos van poder estar disponibles en diferents idiomes. L’última secció, Fonts per a l’estudi de la pedagogia Waldorf, presenta un conjunt de projectes editorials i referències bibliogràfiques publicats des de la pedagogia Waldorf, així com treballs acadèmics elaborats des de la filosofia, la teoria i la Història de l’Educació.

Paraules clau: Rudolf Steiner, pedagogia Waldorf, antroposofia, gènesi històrica, difusió internacional, anàlisi bibliogràfica.

Número

Secció

Ressenyes crítiques i bibliografia